22 d’octubre, 2012

8 India 2012: Shimla - Rekong Peo


22 d'Octubre del 2012

La sensació d'avui ha estat d'un descans increïble després d'un neguit que arrossegava de feia un parell de dies.
Quan he sentit el tercer i últim caixer automàtic que quedava al poble com comptava els bitllets i després obria la boca i m'escupia un grapat de rupies, he respirat tranquil. Ja em veia tornant enrere cap a Shimla de nou a buscar calés.

Soc a Rekong Peo, m'ha costat 3 dies pedalant arribar aquí, a uns 225 Kms de Shimla...ja no me'n recordava lo que costava pedalar.
Aquest és el resum de les etapes:

Shimla-Narkanda
60 Kms, gairebé 5 hores pedalant, mitja de 12.7 Km/h

He sortit tard de l'hotel de Shimla, m'ha costat trobar paper de vàter ! També m'ha costat arreglar d'una manera provisional la bossa de davant del manillar, problema que arrossegaré tot el viatge.
He començat a pedalar cap a quarts de 12. Etapa sense res d'especial, bàsicament el sortir de Shimla i el seu garbuix, molt de transit i molta pols. He arribat mort a Narkanda, és un petit poblet que queda al cim d'un coll a 2700 m.
Clima OK fins a mitja tarda que comença a fer fred i he arribat glaçat.

Tema pendent...el menjar, és un problema, massa picant, fins i tot si demanes “continental, no spicy”, el cas és que tinc l'estomac regirat completament. Miro de menjar fruita, plàtans i pomes bàsicament.

600 rupies i passo nit a un lloc millor que l'hotel ganga.





Narkanda – Jeori
90 kms

He esmorzat un suc de taronja, un plàtan i una poma. M'he refet més o menys del cansament d'ahir, de totes maneres, el dia ha començat amb 40 kms de baixada ininterrompuda i trepidant, fins al fons de la vall, a tocar el riu, el paisatge ja comença a ser muntanyós M'ha costat un piló començar a pedalar després de tanta baixada.
A partir d'aquí la carretera anava seguint riu amunt, amb una pujada “agradable”. He parat a dinar a Rampur, un garbuix de poble, primer he anat a un d'aquests tuburis que es veuen cada dos per tres. Quan els he demanat menjar no picant m'han adreçat a un restaurant de més amunt, 175 rupies per un arròs byarati o com es digui que per no picar déu n'hi do.
He arribat a Jeori, un poble bastant alcholic, he trobat un hotelot una mica precari sense aigua, però m'hi he quedat, 350 rupies.

Estic veient que el dormir no és tant barat com a Xina o alguns llocs del sud-est asiàtic. També estic veient que he de tornar a perdre les manies...
Avui ha estat un dia ennuvolat i encalitjat, no ha fet el fred d'ahir i per primer cop he vist al fons els primers cims nevats, muntanyes de 6000 metres suposo.

Jeori- Rekong Peo
76 Kms

És podria dir que la ruta interessant comença a Narkanda, després de la baixada la carretera segueix una vall immensa endinsant-se cap a l'Himalaia.
Avui simplement destacaria que he menjat molta pols, la carretera ha deixat de ser asfaltada i amb el transit que hi ha, no hi ha més remei que tancar la boca. L'altra cosa és que m'he trobat 3 parelles de ciclistes, primer uns alemanys, després uns txecs, jo diria que fregaven els 70 !, i al vespre quan ja era a Rekong Peo, arribaven uns suïssos. Tots ells però en direcció contraria a la que vaig.
En aquest poblet hi hauré estat un parell de dies, 550 rupies per passar la nit i 350 rupies per l'Inner Travel Permit. A Shimla potser m'hagués sortit de franc.


 

Els 4 Cantons Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates